אסף גלאון

למה ביקורות חשובות מאי פעם עבור חיפוש עסקים מקומיים

למה ביקורות חשובות מאי פעם עבור חיפוש עסקים מקומיים

רוב בעלי העסקים יודעים ומבינים שביקורות חיוביות ברשת טובות עבור העסק, אבל לאורך השנים הבנתי עד כמה אין הם מודעים לעד כמה ניתן להשפיע עליהן. בעידן של היום, צרכנים מסתמכים יותר ויותר על ביקורות בתהליך קבלת החלטות בעת רכישת מוצרים או שירותים, ולמען האמת:

  • 88% מהצרכנים סומכים על ביקורות ברשת ממש כמו על המלצה אישית.
  • 92% מהקונים מסתמכים על ביקורות, לעתים או בדרך כלל, ברכישות מקומיות.

אין חזק יותר מהמלצה של גורם שלישי כדי להראות שהעסק שלך עושה את מה שהוא טוען שהוא עושה, וגם להראות שהלקוחות שלך שמחים לדבר על כך למעשה, ביקורות נעשו אף יותר חשובות בימים אלו, כיוון שמנועי חיפוש כמו גוגל או דפי זהב, הפכו אותן לרכיב הכרחי בדירוג חיפושים מקומיים. וזה הופך להיות אך חשוב יותר – לפי סקר הדירוג השנתי של מוז לחיפוש, לינקים וביקורות מודגשים כחשובים ביותר. נקודות בונוס ניתנות לביקורות עם מילות מפתח.

כדי לקבל ביקורות על בסיס קבוע יש לנקוט בגישה יוזמת ופעילה על מנת לקבל באופן עקבי ביקורות אותנטיות.

חשיבותן של ביקורות ברשת

בימים שבהם ישנם כל כך הרבה מקרי מרמה ברשת ומחוץ לה, צרכנים רוצים להיות סמוכים ובטוחים שהם מקבלים את הערך עבורו ישלמו. הם מחפשים סיבה לבחור בך מבין כל המתחרים, אז אתה צריך לתת להם אחת.

שיטות SEO קלאסיות יכולות להביא אותך לראש עמוד תוצאות החיפוש, אבל ביקורות יעזרו לך לסגור את העסקה.

בתכליתן, ביקורות ברשת הן “הפניות המודרניות”, אז ריבוי ביקורות זמינות לצפייה עבור הקהל שלך זו דרך נפלאה לבלוט בין כל המתחרים. לא משנה מה הם המאמצים השיווקים שעשית, אנשים יסמכו תמיד על מה שאחרים יאמרו על העסק שלך ופחות על מה שאתה אומר עליו.

לדעת לקבל ביקורת

גם אם אתה מוקף מעריצים, קשה לקבל ביקורת, על אף שזה לא אמור להיות כך. המפתח לקבלת ביקורות לעסק שלך הוא לנקוט בגישה יוזמת ולבנות מעין צינור ביקורות. כאן מטה תוכל לראות תהליך דיי פשוט ליישום עליו אני ממליץ ללקוחות לעשות כדי לקבל ביקורות ברשת.

  • צור תבנית אימייל שמטרתה בקשה לביקורת ושלח אותה ללקוחות הקיימים שלך לאחר שקיבלו את השירות או מוצר.
    רוב אתרי הביקורות מסננים ביקורות שנכתבו במקום העסק (לפי כתובת IP), אז תצטרך לוודא כי יש לך אסטרטגית יצירת קשר עם לקוחות שונים ומגוונים. דרך טובה ליצור קשר עם לקוחות היא על ידי אימייל.
  • השתמש בשירות כמו “מלך גוגל” שהשקתי לאחרונה כדי לאפשר קבלת ביקורות בתדירות גבוהה יותר.

בשירות “מלך גוגל” המערכת שולחת הודעות SMS  ומתזכרת את הלקוחות שלך לבוא ולהשאיר חוות דעת חיובית בגוגל, פייסבוק או כל מערכת אחרת שתבחר.

בנוסף, קסם נוסף שיש במערכת הוא שהיא יודעת להוציא את הלקוחות הלא מרוצים ולגרום להם להשאיר את הביקורת הרעה מחוץ לגוגל ודווקא את הביקורות הטובות המערכת תדע לקחת לגוגל וכך לוודא שנרוויח שטף של ביקורות חיוביות על בסיס קבוע.  

לקבלת שבועיים חינם התנסות במערכת “מלך גוגל”

  • הוסף לינקים לעמוד הגוגל שלך (Google My Business) או לפרופיל שלך ב- דפי זהב. בצידי העמוד שלך כדי שיהיה קל לאנשים למצוא אותך באתרים אלו ולהשאיר ביקורת.
  • שים לינק לאתר ביקורות נחשב בחתימת המייל שלך, כרטיסי ביקור וחשבוניות (ושוב, באופן שמקל עליהם להשאיר לך ביקורת).

ולסיום, ככלל אצבע, השתדל לכתוב ביקורות כדי לקבל ביקורות. הכוונה שלי היא שאתה יכול ממש לבנות את המותג שלך ברשת על ידי כתיבת ביקורות לחברות איתם יש לך שותפויות או חברות אחרות אליהן אתה מקושר, מתוך הנחה שמה שעוזר להן, עוזר לך. אני ממליץ להתחיל עם Google ועם Linkedin, כיוון שמקורות אלו טובים במיוחד כדי לקבל ביקורות לשני הצדדים.

היכן לבנות נוכחות ביקורות ברשת?

נכון שאתה צריך ביקורות חיוביות כהוכחה חברתית, אבל אתה גם צריך זאת עבור מאמצי הSEO שלך. גוגל מתייחסת לפעילות הביקורות ברשת כגורם חשוב לדירוג עסקים ואלו עסקים יהיו בין השלושה בראש העמוד, שזה משהו שאסור להתעלם ממנו.

כדי להשפיע באמת אני ממליץ לבקש ביקורות ישירות ב-גוגל, פייסבוק ו-דפי זהב. 

למען האמת, חייבות להיות לך לפחות 5 ביקורות כדי ש-גוגל יציגו את דירוג הכוכבים בתוצאות החיפוש המקומי. בנוסף לזאת, אם יש אתרי ביקורות מקומיים המתאימים לתעשייה שלך, דאג לבנות את ערוץ הביקורות שלך גם שם. למשל, אם אתה קייטרינג לחתונות, תרצה שיהיו לך ביקורות באתר מתחתנים. אם אתה עורך דין, LawGuide.co.il הוא המקום הנכון עבורך.

בנוסף, כל פעם שמישהו כותב מאמר “10 הדברים…” בתחום של העסק שלך, אתה רוצה להיות במאמר הזה.

ניהול המוניטין שלך

זה לא מספיק רק לבנות את צינור הביקורות שלך ולתת לו לעבוד עבורך ברקע. אתה מוכרח להיות מודע למה שאנשים אומרים עליך ונוכח לצורך זה. כמה חוקי אצבע חשובים שכדאי לעקוב אחריהם:

1. אף פעם אל תכתוב, תרכוש או תעודד ביקורות מזויפות! למרבה הצער ישנם לא מעט עסקים שעושים זאת, אבל חשוב שאתה שלא תהיה אחד מהם.

2. התייחס תמיד לאלו שמבקרים, בין אם הביקורת חיובית או שלילית. במקרה של ביקורת חיובית, השתדל להודות לכותבים, ואולי זה יעודד אותם לכתוב שנית בעתיד. במקרה של ביקורת שלילית, התייחס אל הביקורת במקצועיות והצע ללקוח לקיים שיחה כדי לתקן את החוויה. תגובה כזו תראה לקהל שהעסק מכבד את לקוחותיו גם תחת ביקורת שלילית, אבל כך תוכל לקחת את השיחה אל מחוץ גבולות הרשת.

3. אל תבהל מביקורות שליליות. זה קורה. רק זכור לעשות את הדבר הנכון.

4. ביקורות מפורטות כוללות מילות מפתח שהן רלוונטיות לעסק שלך והן חזקות ומשמעותיות יותר מביקורות של משפט אחד. נסה להבין איך ניתן לעודד את הלקוחות שלך להשאיר ביקורות מפורטות על החוויה החיובית שלהם מול העסק שלך.

הערך הנסתר של ביקורות

לא תשמע על כך כנראה, אבל מצאתי שני יתרונות משמעותיים וחשובים עבור עסקים.

העברת המסר (Messaging)

ביקורות היא דרך מצוינת לחשוב דרכה על המסר השיווקי של החברה שלך. אנשים בדרך כלל כוללים בתוך הביקורת את מה שהם אוהבים בעסק שלך, וזה יכול להיות מקור מצוין למצוא השראה. ברגע שזיהיתם כמה נושאים כאלו, ודאו שהם כלולים במסר החברה.

אחד הלקוחות שלי ראה באופן תדיר בביקורות שלו “הגיע בזמן וניקה את אזור העבודה”, אז הוא הפך את זה לאחד המסרים העיקריים שלו.

פתרון בעיות

בנוסף למסר, ביקורות יכולות להיות מקור מצוין לפתרון בעיות. אם אתה מרגיש תקוע או שאינך מגיע ליעדים שאתה אמור להשיג, בדוק אם תוכל לגשר על הפער מתוך הביקורות. אם יש משהו שלקוחות אינם מרוצים לגביו, זיהוי התלונה יוכל לסייע לך למצוא את הפתרון.

בשורה תחתונה, אם אתה רוצה שהעסק יצליח בעולם של היום, אתה לא יכול להתעלם מאינספור היתרונות של איסוף ביקורות ברשת. אם זה משהו שטרם נתת לו תשומת לב – זה הזמן להתחיל.

נכתב בלשון זכר, אבל את יודעת שהתכוונתי גם למין היותר חכם נכון?

אסף גלאון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות